سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصبانیت فتنه گران

عصبانیت فتنه‌گران و ضد انقلاب از مواضع اصولگرایانه روحانی در نیویورک


مواضع خوب رئیس‌جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و امتناع از دست دادن با اوباما، عصبانیت محافل ضد انقلاب و فتنه‌گر را موجب شد.
در این زمینه شبکه صهیونیستی بالاترین به قلم یکی از عناصر ضد انقلاب نوشت: «روحانی نه احمدی نژاد هست و نه خاتمی بلکه دقیقاً کپی شده [آیت‌الله] خامنه‌ای است. سخنان حسن روحانی در جاهای مختلف را که می‌شنوم تنها یاد یک شخصیت می‌افتم. آن شخصیت نه احمدی‌نژاد نه خاتمی بلکه شخص [آیت‌الله] سیدعلی خامنه‌ای است. شما می‌توانید نقطه نظرات مختلف روحانی را بررسی کنید. از نقطه نظر در مورد کهریزک تا نقطه نظر در مورد فتنه (جنبش سبز ملت ایران). از نقطه نظر در مورد رفع شبهه در انتخابات تا نقطه نظر در مورد سپاه پاسداران حتی در مورد توبه کردن موسوی و کروبی و امثالهم هم نظرات خامنه‌ای را دقیقاً تکرار می‌کند.»
همکار بالاترین می‌افزاید: اگر بخواهیم شخصیت رهبر را هم در نظر بگیریم او آن تندروی‌های خاص را ندارد و بسیاری مواقع حد بین تندروها و اصلاح‌طلبها می‌شود. حال که روحانی به سازمان ملل رفت بسیاری انتظار داشتند که یک معجزه کند ولی چیزی که دیدیم و شنیدیم دقیقا سخنان رهبر بود که در آنجا بازتاب داده شد و دقیقا همان ژست‌ها گرفته شد. مثلاً نرفتن به سر سفره شام [ناهار!] بان‌کی‌مون که مبادا با اوباما دیدار کند یا نرفتن به سخنرانی‌ اوباما. خوب است سخنرانی [آیت‌الله] خامنه‌ای در دهه 60 در سازمان ملل را هم ببینید.
از سوی دیگر سایت فتنه‌گر جرس (ارگان حلقه لندن) از قول مرتضی- ک از اعضای متواری گروهک ملی مذهبی نوشت: روحانی در سازمان ملل تلاش کرد سخنگو و مجری همان «نرمش قهرمانانه»‌ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می‌گوید: همه سخنان روحانی در یک «متن» متبلور می‌شد و صورت بندی؛ «اقتدار جمهوری اسلامی». روحانی به وضوح تلاش می‌کرد سخنگو و مجری همان «نرمش قهرمانانه»‌ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می‌گوید. این چنین، وی تمام ارتفاع صدا و بلاغت کلام و جدیت سیمای خود را به کار گرفت که به مخاطبان- و به خصوص غرب- یادآوری کند «جمهوری اسلامی ایران بر اعمال حقوق خود پافشاری می‌کند»؛ رعایت «احترام» جایگاه جمهوری اسلامی، ضروری است؛ و «پذیرش اعمال حق غنی‌سازی و سایر حقوق هسته‌ای ایران» برای تهران اهمیت دارد و اینکه ایران «یک قدرت منطقه‌ای» است که نه فقط در قبال «امنیت منطقه»، احساس مسئولیت می‌کند بلکه «امنیت جهان» را نیز در نظر دارد. روحانی البته چنان که مشتاقان تغییر منتظر بودند، قدرت فرصت عالی را ندانست.
همچنین جمشید- ب در تحلیل بی بی‌سی با تخطئه مواضع دکتر روحانی مدعی شد «روحانی هیچ گام روشن و مشخصی برنداشت» و صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد «روحانی برای اینکه با اوباما مواجه نشود و دست ندهد به ضیافت بان‌کی‌مون نرفت. عدم حضور روحانی در این مهمانی نشانه تجربه وی و هماهنگی او با رهبری و سپاه پاسداران است.»
اما از جمله مضحک‌تر اظهارات «روح‌الله- ش» از اعضای فراری شاخه جوانان حزب مشارکت است که در وبلاگ خود می‌نویسد: «من اگر جای روحانی بودم سر میز ناهار و شراب می‌نشستم و از میزبان می‌خواستم سر میز من گوشت خوک و مشروبات الکلی نگذارد و... خود من اینجا در دانشگاه متوجه نشده‌ام اما آشپزها به من تذکر داده‌اند که غذا از گوشت خوک درست شده (!).
دکتر روحانی به خاطر سرو مشروبات الکلی در مهمانی بان‌کی‌مون از حضور در آن امتناع کرد.

منبع: کیهان


کلمات کلیدی :فتنه گران